Handels – og salgsbetingelser

14. Nov 2022

Bestilling

Bestilling af ydelser hos Bådhynder foregår efter disser betingelser. Kunden bestiller en ydelse af at få lavet nye hynder, til både, campingvogne, havemøbler og speciel lavet hynder. Ved aflevering af de gamle hynder, hvoraf der skal laves nye, bliver disse destrueret efter de nye hynder er skåret, medmindre andet er aftalt. Dette gælder både stof og skum af gamle hynder. Det er ikke muligt at få de gamle hynder tilbage, uden der er en skriftlig aftale om dette.

Materialer (stof)

Kunden bestemmer ved bestilling et bestemt materiale, som bliver bestilt hjem netop til denne bestilling. Det er ikke muligt at skifte materiale, efter bestilling er godkendt af kunden.

 

Materialer (skum)

Kunden bestemmer ved bestilling, hvilket skum og tykkelse der skal i hynderne. Der er ikke muligt af skifte tykkelse, når ordren er godkendt af kunden.

 

Leveringstid

Leveringstiden kan variere meget i forhold til årstiden og travlhed.
Kunden vil få ca. leveringstid ved bestilling. Denne er ikke fuldt gældende, da der kan opstå problemer i produktionen. Såsom levering af skum og stof. Der er i tider hvor er lang leveringstid på visse materialer.

 

Fejl og mangler

Ved levering af gamle hynder, er det kundens ansvar at sikker sig at hynderne passer præcis i det dertil hørende underlag. Kunden har ansvaret for at hynderne passer til dertil hørende underlag, og ellers skal de tegne på hynderne, hvor der eventuelt mangler nogle cm eller hvor de er for store.

Bådhynder ser helst at der er billeder af hynderne på det dertil liggende underlagt. I tilfælde af misforståelser med hynderne kan Bådhynder forlange dette.

Hvis kunden ikke har nogle hynder til formålet, skal kunden selv lave skabeloner af dem, og der er så ledes kunders ansvar at hynderne passer.

Kunden kan bestille medarbejder hos Bådhynder til at komme og lave skabeloner. I dette tilfælde er Bådhynders ansvar at hynderne passer. Prisen aftales iht. landsdel.

Skulle der være fejl og mangler på hynderne ved levering/afhentning, som er fortaget af Bådhynder, er det Bådhynders pligt at udbredre fejlen/manglen. Dette kan også betyde at leveringstiden ikke blive overholdt eller trækker ud.

 

Købeloven og ydelser

Ifølge købeloven er ydelser ikke med i begrebet om fortrydelse eller annullering af køb en ydelse.

Der er ikke muligt fortryde eller annullere et køb af ydelser hos Bådhynder. Simpelthen af den grund, at der er købt speciel ind af materialer til denne ydelse.

 

Reklamationsret

Ved reklamationsret skal kunden forligger tydelige beviser for at hynderne ikke
som aftalt ved bestilling. Når det færdige resultat er leveret/afhentet.

 

Betalingsbetingelser

Kunder betaler 50% af den gældende faktura ved bestilling af ydelsen.

Fakturaen bliver sendt over mail eller afleveret til kunden.

Det resterende beløb betales, 1 uge inden hynderne afleveres/afhentet.

Eller udleveres til kunden ved aflevering/afhentning, som skal betales med det samme. Enten ved straks førelse via bank, mobilepay eller kontakt.